Egy kutatás szerint a webshop termékfotók mérete és minősége kiemelt jelentőséggel bír a vásárlás mint döntés meghozatalában. Mire figyeljünk a fotózás során, mitől lesz profi egy termékfotó?

• Megfelelően nagy méretű
• Nagy felbontású, jól megvilágított
• Szükség esetén nagyítható, hogy a részletek is megfigyelhetők legyenek
• Egy termékről több kép szerepel, különböző szögben, használat közben
• Jól szemlélteti a termék méreteit, színét, megjelenését
• Kidomborítja a termék előnyös tulajdonságait, vásárlásra csábít
• Egyértelműen beazonosíthatóvá teszi a terméket, megkülönbözteti a mellette lévő többitől
• Bemutatja a lehetséges színeket, variációkat

Mekkora méretű fotókat készítsünk?

Nehéz meghatározni a megfelelő méretet, mindenesetre ajánlott minél nagyobb méretű képeket leadni.

Egy 180-200 pixel szélességű kép méret-ügyileg már igen jónak mondható.

Mi határozza meg egy termékfotó méretét az oldalon?
• az oldal teljes szélessége (általában 970-1000 pixel)
• az alkalmazott hasábok száma
• az egy sorban megjeleníteni kívánt termékek száma
• a hasábok és termékek közötti margó távolsága

Érdemes tehát egyeztetni a megrendelővel, hogy milyen lesz a weboldal, a webshop felépítése.

Figyeljünk a megvilágításra, az árnyékokra. Árnyék semmiképpen ne vetüljön a termékre, ne legyen feltünő, ha megoldaható, ne is legyen látható. A legjobb megoldás, ha két oldalról, hasonló fényerővel világítjuk meg a tárgyat.

Gyakran elfelejtkezik ról az, aki még nem gyakorlott a termékfotózásban: a tárgyak tisztasága. Ne hagyjunk rajta ujjlenyomatot, szennyeződést, ne legyen rajta karcolás. Érintetlen, vadiúj termékeket kell megjelenítetünk, hacsak nem használt holmikkal foglalkozik a webshop, de akkor sem megengedett az ujjlenyomat, az eltávolítható szennyeződés.

Egy termékről készítsünk több fotót. Mutassuk be minden oldalról, akár felülről és alulról is fotózhatjuk. Amennyiben ruhadarabról készítünk képeket, előnyösebb, ha modell is viseli őket néhány képen, hogy lássa a vásárló az esését, a hosszát, hogy hogyan is néz ki viselés közben.    

További hasznos információkat itt is találsz:

https://www.smashingmagazine.com/2010/08/improve-your-e-commerce-design-with-brilliant-product-photos/
http://www.handmadeology.com/seven-tips-on-better-picture-taking-for-your-blog-and-etsy-shop/
https://www.wix.com/blog/2011/08/10-tips-to-increase-sales-on-your-online-shop/
https://blog.kissmetrics.com/killer-product-pages/

Forrás: fotoapparat.hu; usernet.hu; képek: pixabay.com